SYGNALISTA – ZGŁOSZENIE NARUSZENIA
W związku z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928) oraz Zarządzeniem Nr 0211/43/2024 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu z dnia 25.09.2024r. została wdrożona procedura zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń.
Przed zgłoszeniem naruszenia konieczne jest zapoznanie się z ww. Zarządzeniem: Zarządzenie nr 0211/43/2024 Dyrektora MOPR Zabrze.
Zgłoszenia można dokonać:
- a) za pomocą dedykowanego programu STATLOOK SYGNALISTA;
- b) w formie listownej na adres MOPR ul. 3 Maja 16, 41-800 Zabrze z dopiskiem na kopercie, np. „SYGNALISTA”, Główny Specjalista ds. Kontroli i Audytu – do rąk własnych”, itp.;
- c) osobiście w budynku MOPR przy ul. 3 Maja 16, 41-800 Zabrze Pok. 220 lub telefonicznie do Głównego Specjalisty ds. Kontroli i Audytu (tel. 32-277-78-19) lub osoby go zastępującej (nr tel. będzie wskazany każdorazowo na stronie internetowej MOPR https://mopr.zabrze.pl/ oraz na stronie BIP MOPR https://bip.miastozabrze.pl/engine//bip/52/39 /).
Pracownik, do którego osobiście lub telefonicznie zgłoszono naruszenie prawa dokumentuje zgłoszenie w formie karty zgłoszenia, protokołu.
Zgłoszenie może mieć charakter:
- a) jawny, gdy sygnalista zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia;
- b) poufny, gdy sygnalista nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu.
- Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Zabrzu nie dopuszcza zgłoszeń anonimowych, zgłoszenia anonimowe pozostaną bez rozpoznania.
WAŻNE! Zgłoszenie informacji nieprawdziwych może być zagrożone odpowiedzialnością karną.
Zarzadzenie-0211-43-2024.pdf[Zarzadzenie-0211-43-2024.pdf – Pobrano 24 razy – 6,95 MB]