Jak ubiegać się o pomoc Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu przez Internet?

  1. Strona główna
  2. Jak ubiegać się o pomoc Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu przez Internet?

Jak ubiegać się o pomoc Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu przez Internet?

Aby ubiegać się o pomoc Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu przez Internet należy założyć konto na portalu ePUAP lub EMP@ATIA. Niezbędnym do tego jednak jest posiadanie podpisu elektronicznego. Do prowadzenia spraw najlepiej skorzystać z możliwości jakie daje Profil Zaufany.

Co to jest Profil Zaufany?

Profil Zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Możesz dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę).

Profil Zaufany potwierdza tożsamość Obywatela — podpis potwierdzony profilem zaufanym, podobnie jak kwalifikowany podpis elektroniczny, skutecznie zastępuje w kontaktach z podmiotami publicznymi podpis własnoręczny.

Jak założyć Profil Zaufany?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=5zvWIQ7cLVU&feature=emb_logo

Za pomocą internetowego konta bankowego

Konto bankowe można wykorzystać do szybkiego i bezpiecznego zakładania i potwierdzania profilu zaufanego. Chodzi o to, że twoje dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego nie musisz już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.

Profil zaufany wykorzystuje do identyfikacji tylko podstawowe informacje: imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL. Za pomocą konta bankowego złożysz profil zaufany od ręki, bez wychodzenia z domu.

Profil zaufany możesz także potwierdzić na pomocą konta w systemie Envelo Poczty Polskiej.

Jak to zrobić:

  1. Sprawdź, czy twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego, na przykład wejdź na stronę banku lub zadzwoń na infolinię albo wejdź na stronę profilu zaufanego.

  2. Zaloguj się na swoje konto bankowe.

  3. Wyszukaj formularz zakładania profilu zaufanego.

  4. Czytaj uważnie informacje przekazywane podczas procesu rejestracji.

Za każdym razem, gdy chcesz zalogować się z wykorzystaniem profilu zaufanego, wybieraj opcję logowania przez system tego banku.

Za pomocą dowodu osobistego z warstwą elektroniczną

Jeżeli masz dowód osobisty z warstwą elektroniczną na stronie wyboru sposobu uzyskania profilu zaufanego wybierz opcję e-dowód i postępuj dalej jak w podanej tam instrukcji. Uwaga! Ta opcja wymaga posiadania oprócz nowego dowodu osobistego z warstwą elektroniczną także czytnika umożliwiającego połączenie dowodu z komputerem (tzw. czytnik NFC) oraz zainstalowanego wcześniej  oprogramowania e-dowodu.

Za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Uwaga! Ta opcja wymaga zainstalowanego wcześniej oprogramowania PZ Signer. Upewnij się, że masz zainstalowaną aplikację PZ Signer. Jeśli nie – pobierz aplikację odpowiednią dla twojego systemu: Windows 32-bit 64-bit | Mac | Linux

Jak to zrobić:

  1. Wejdź na stronę profilu zaufanego.

  2. Kliknij Zarejestruj się.

  3. Wypełnij formularz (zapamiętaj identyfikator użytkownika i hasło) 

  4. Kliknij Zarejestruj się.

  5. Wyświetli się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Wpisz kod.

  6. Wyświetli się kolejny komunikat, który potwierdzi, że twój wniosek o profil zaufany został pomyślnie złożony. Pojawią się 2 opcje do wyboru: Wyświetl listę punktów potwierdzających oraz Potwierdź wniosek certyfikatem kwalifikowanymKoniecznie wybierz opcję potwierdzenia certyfikatem kwalifikowanym.

  7. Uruchom aplikację PZ Signer.

  8. Kliknij Rozpocznij proces podpisu.

  9. Kliknij Przejdź do podpisu (okienko Krok 4 w aplikacji). Poczekaj, aż pojawi się możliwość wyboru/wskazania certyfikatu kwalifikowanego (Krok 5).

  10. Kliknij Podpisz dokument (Krok 6).

  11. W nowym oknie wprowadź PIN.

  12. Potwierdź wykonanie kroków w aplikacji PZ Singer (Krok 7).

  13. Wrócisz do przeglądarki internetowej. Kliknij Potwierdź wykonanie kroków.

Profil Zaufany, to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu załatwisz sprawy urzędowe przez internet. Jeśli chcesz go uzyskać bez wychodzenia z domu, a nie możesz założyć profilu zaufanego, załóż tymczasowy profil zaufany. Aby go potwierdzić, wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem.

Czym się różni tymczasowy Profil Zaufany od zwykłego

Tymczasowy profil zaufany, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Za jego pomocą zalogujesz się do wielu portali, które udostępniają usługi dla obywateli w internecie i podpiszesz dokumenty elektroniczne. Sprawdź, dlaczego warto mieć profil zaufany.

Tymczasowy profil zaufany ma jednak krótszy termin ważności. Jest ważny tylko przez 3 miesiące i nie możesz samodzielnie przedłużyć jego ważności. Kiedy straci ważność, załóż zwykły profil zaufany. 

UWAGA! Twój tymczasowy profil zaufany może zostać przedłużony automatycznie, jeśli w kraju będą nadal obowiązywać ograniczenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.

Wniosek o tymczasowy Profil Zaufany

Co to jest ePUAP?

ePUAP to skrótnazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.  To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu – przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów – sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie – do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.

Jak założyć konto ePUAP?

  1. Wejdź na epuap.gov.pl.

  2. Kliknij Zarejestruj się.

  3. Wypełnij krótki formularz.

  4. Jeśli podasz w nim PESEL – automatycznie złożysz wniosek o profil zaufany, który musisz potwierdzić.

  5. Zaloguj się na założone konto.

  6. Zacznij korzystać z ePUAP.

Po założeniu Profilu Zaufanego mogą Państwo składać wnioski o pomoc w portalu ePUAP oraz EMP@TIA.

Jak składać wnioski przez ePUAP?

 
W katalogu spraw znajdą Państwo zakładkę Zabezpieczenie społeczne. W niej mogą państwo składać wnioski o pomoc. (należy z konta admińskiego dodać karty spraw – dostępne są z zakresu pomocy społecznej, pieczy.)

Co to jest EMP@TIA?

Portal EMP@TIA https://empatia.mpips.gov.pl/ jest platformą umożliwiającą składanie wniosków umożlwiających przyznanie świadczeń z pomocy społecznej oraz innych świadczeń socjalnych. Znaleźć tam można również aktualne informacje dotyczące przyznawania pomocy.

Dzięki posiadanemu podpisowi elektronicznemu, Profilowi Zaufanemu lub dysponując kontem ePUAP mogą Państwo składać wnioski o pomoc do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu w portalu EMP@TIA.

Menu
Zmień czcionkę
Wysoki kontrast