Galeria zdjęć

Ferie zimowe 2020

Ferie zimowe to czas odpoczynku od szkoły, podczas którego mogliśmy spędzić swój wolny czas na ulubionych zajęciach. Brak śniegu nie przeszkadzał nam w oddawaniu się zimowym atrakcjom, gdyż odwiedziliśmy zabrzańskie lodowisko, na którym dzieci mogły jeździć na łyżwach i szaleć do woli, wykonując piruety. Braliśmy również w różnorodnych warsztatach tematycznych: tworzyliśmy kolorowe lapbooki w Bibliotece Miejskiej w Zabrzu, uczyliśmy się tworzyć biżuterię z różnorodnych materiałów w Muzeum w Gliwicach oraz wykonaliśmy kolorowe maski w Muzeum Miejskim w Zabrzu. Odwiedziliśmy również Palmiarnię w Gliwicach, gdzie poznaliśmy różnorodne gatunki zwierząt oraz roślin. Bardzo aktywnie oraz na sportowo spędziliśmy czas na basenie, w Centrum Rozrywki „Guliwer” w Katowicach oraz biorąc udział w Dniu Sportu organizowanym przez MOSiR w Zabrzu. Tegoroczne ferie zimowe były niezwykle udane, dzieci z ogromną radością i zainteresowaniem korzystały z każdego dnia atrakcji, gdzie każdy znalazł coś dla siebie.

Wigilia 2019

W świątecznej atmosferze 23 grudnia 2019 roku w świetlicach odbyły się tradycyjnie, jak co roku, uroczyste wigilie. Nastrój Świąt Bożego Narodzenia wprowadziliśmy wcześniej, gdy wspólnie przygotowywaliśmy ozdoby świąteczne, ubieraliśmy choinkę czy śpiewaliśmy kolędy. Podczas spotkania wigilijnego łamaliśmy się opłatkiem, składając sobie najserdeczniejsze życzenia świąteczne oraz noworoczne. Następnie zajadaliśmy się pysznymi daniami wigilijnymi, jak barszcz z uszkami, pierogi, kapustą z grzybami.

Dzieci zostały obdarowane prezentami, które wywołały na ich twarzach szeroki uśmiech oraz dały im wiele radości, gdyż marzenia gwiazdkowe ziściły się. Świąteczne paczki, jak co roku, otrzymaliśmy od parafian Kościoła św. Wojciecha. Jak od kilku lat, ks. proboszcz Andrzej Mikuła zorganizował przepiękne podarunki, za co gorąco dziękujemy. Na pewno atmosfera świąteczna oraz wspomnienia zostaną na długo w naszych sercach.

Jasełka 2019

Jak co roku przed świętami oprócz porządków, ubierania choinki i strojenia świetlicy, przygotowaliśmy jasełkowy występ dla rodziców. Cały grudzień odbywały się próby, tak aby w ten wyjątkowy dla nas dzień wszystko wyszło idealnie. Ćwiczyliśmy kolędy, szykowaliśmy stroje i piekliśmy pierniczki.
W dniu przedstawienia, mimo tremy, udało się znakomicie. Rodzice byli zachwyceni, a my dostaliśmy duże brawa. Gdy emocje już opadły, wszyscy zabraliśmy się za słodki poczęstunek.

Kurs Psiego Bohatera

W tym roku, w okresie od września do grudnia, nasze świetlice brały udział w programie zorganizowanym i prowadzonym przez naszych wychowawców we współpracy z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Zabrzu. Program pod tytułem “Kurs Psiego Bohatera” obejmowały cykl trzech spotkań dla każdej świetlicy, na których dzieciaki zdobywał podstawowe informacji na temat opieki nad psem.

Pierwsze zajęcia zawierały wiadomości z zakresu psich potrzeb oraz bezpiecznego kontaktu z psem, gdzie między innymi dzieci dowiadywały się czego potrzebuje szczęśliwy pies, jakie przeżywa stany i emocje, oglądały przedmioty potrzebne do opieki nad nimi ćwiczyły na dużej maskotce prawidłowe przywitanie i podejście do psa. Na drugim spotkaniu prezentowana była mowa ciała psa, zasady bezpiecznego kontaktu z psem, psie zabawy, a na koniec wykonywanie psich zabawek-szarpaków i mat węchowych. Trzecie zajecia były największą niespodzianką, na których gościem specjalnym był prawdziwy pies. Dzieci mogły w praktyce wykorzystać nabyte umiejętności witając i bawiąc się z psiakiem. Wszystkim sprawiało to wiele radości. Oprócz tego prowadzący opowiadał o zabrzańskim Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt “Psitulmnie”, a także różnych formach pomocy bezdomnym psom i kotom. Cykl zajęć zakończony był otrzymaniem Certyfikatu Psiego Bohatera oraz drobnymi upominkami. Dzieciom bardzo podobały się zajęcia. Mamy nadzieję, że wiedza którą zdobyły zaowocuje na przyszłość prawidłowym, empatycznym i odpowiedzialnym traktowaniem zwierząt.

Wakacje 2019

Tegoroczne wakacje spędziliśmy niezwykle aktywnie oraz różnorodnie. Nie mieliśmy czasu na nudę, gdyż codziennie odwiedzaliśmy ciekawe miejsca. W gorące dni szukaliśmy ochłody na kąpielisku „Leśnym”. Dzieci miały okazję na wspaniałą zabawę na bawialniach „Frajda” czy „Magiczna Kraina”. Wizyta w Zoo w Chorzowie była dla nas wspaniałą lekcją przyrody. Również braliśmy udział w ciekawych zajęciach w MOK Guido, w Muzeum Miejskim w Zabrzu oraz w Pałacu Młodzieży w Katowicach czy w Muzeum w Gliwicach. Wiele wspaniałych wspomnień mamy z wycieczki na stadion Górnika Zabrza czy z wyjazdu do Juraparku w Krasiejowie, gdzie mieliśmy okazję poznać prehistoryczne gady i płazy, ale również odwiedzając Park Nauki i Ewolucji Człowieka dowiedzieliśmy się wiele na temat nas samych, ewolucji i rozwoju rasy ludzkiej. Wakacje były bardzo udane i na pewno na długo zostaną w naszej pamięci.

Wycieczka do Żywca 2019

W dniach 5, 6 i 7 lipca jak co roku wybraliśmy się na 3 dniową wycieczkę, tym razem do Żywca. Atrakcji nie brakowało, jedliśmy pyszną pizze, spacerowaliśmy po rynku i parku Zamkowym, odwiedziliśmy mini zoo, a także kąpaliśmy się w górskiej rzece Sole i piekliśmy kiełbaski na grillu. Udało nam się zdobyć aż dwa szczyty Mały i Duży Grojec! Byliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi. Pogoda i humor dopisywały wszystkim, czas minął bardzo szybko i każdemu szkoda było wracać. Pozostaną nam jednak piękne wspomnienia i nadzieja na kolejne takie wycieczki.

Wielkanoc 2019

Czas przygotowań do Świąt Wielkanocnych w świetlicach był bardzo pracowity. Ozdabialiśmy pisanki, wykonywaliśmy wiele ozdób wielkanocnych, jak zajączki, kurczaki, baranki, które udekorowały sale. Praca przy ich tworzeniu sprawiała dzieciom wiele radości, ale również wprowadziła w miłą, świąteczną atmosferę. Aż wreszcie nadszedł ten wyjątkowy dzień, kiedy zasiedliśmy wspólnie do śniadania wielkanocnego. Złożyliśmy sobie wzajemnie najlepsze życzenia stukając się kolorowymi jajkami. Było wiosennie, radośnie oraz bardzo kolorowo.

Ferie zimowe 2019

Tegoroczne ferie zimowe jak zwykle dostarczyły nam wiele atrakcji i niespodzianek. Pomimo braku śniegu nie nudziliśmy się ani chwili. Na basenach doskonaliliśmy nasze umiejętności pływackie i podnosiliśmy kondycję fizyczną na lodowisku oraz uczestnicząc w „Dniu Sportu” na hali MOSiR. Świetnie bawiliśmy się również na sali zabaw, kręglach i w Jump World. Oprócz wspaniałej zabawy podczas ferii dowiedzieliśmy się nowych, ciekawych rzeczy. Poznaliśmy różne gatunki roślin i zwierząt podczas wycieczki do Palmiarni w Gliwicach, przyjrzeliśmy się trudnej pracy strażaka, odwiedziliśmy Muzeum Miejskie, gdzie została nam przybliżona historia klubu sportowego – Górnika Zabrze oraz wyruszyliśmy w ciekawą podróż po zakątkach świata, uczestnicząc w warsztatach w MOK Guido.

Zima 2019

Zima wcale nie musi być nudna. Na świetlicach staramy się ją spędzać jak najbardziej aktywnie. Oprócz różnorodnych zajęć plastycznych, ruchowych, muzycznych, uwielbiamy też jeździć na sankach i lepić bałwany, czyli w pełni wykorzystywać aktualną porę roku. Mówiąc krótko zima nam nie straszna! 🙂

Święta Bożego Narodzenia

Święta Bożego Narodzenia to niezwykle magiczny czas dla wszystkich. W świetlicach, jak co roku, przygotowujemy ozdoby świąteczne, ubieramy choinkę, śpiewamy kolędy oraz bierzemy udział w uroczystej Wigilii. Odświętnie ubrani złożyliśmy sobie życzenia i usiedliśmy przy suto zastawionym stole, na którym znalazły się tradycyjne potrawy wigilijne. Świąteczny nastrój zagościł na dobre, a na twarzach dzieci pojawiły się wspaniałe uśmiechy, gdy otrzymały paczki z prezentami, które już od kilku lat są przygotowywane przez parafian z Kościoła pw. św. Wojciecha w Zabrzu. Bardzo dziękujemy za tę wspaniałą świąteczną akcję księdzu proboszczowi Andrzejowi Mikule oraz wszystkim zaangażowanym parafianom.