Ogłoszenie nr 510108534-N-2020 z dnia 22-06-2020 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie: Usługi pogrzebowe dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA – Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 541000-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
tak
I.1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, Krajowy numer identyfikacyjny 34534810000000, ul. 3 Maja 16, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 777 800, e-mail mopr@zabrze.pol.pl, faks 322 777 802.
Adres strony internetowej (url):
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi pogrzebowe dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
ADM.260.12.2020.JD
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego – określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pogrzebowych obejmujących maksymalnie do 80 pochówków, w tym do 65 pochówków bez kremacji ( 52 pochówki zwykłe + 13 pochówki zwłok zakażonych) i do 15 pochówków z kremacją zwłok (12 pochówków zwykłe + 3 pochówki zwłok zakażonych). Dodatkowo świadczenie obejmuje wymianę tabliczek NN maksymalnie do 10 szt.; zakup butów, skarpet i bielizny osobistej maksymalnie do 50 szt. oraz uiszczenie opłat w parafiach i administracjach cmentarnych według obowiązujących tam cenników (w tym opłata za miejsce na cmentarzu na 20 lat, wykopanie i zakopanie grobu bez wynajmu kaplicy) maksymalnie do 80 szt. Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający nie jest w stanie określić szczegółowo ilości minimalnej pochówków, a wartość maksymalna opiera się na średniej ilości zrealizowanych pochówków w latach poprzednich.1. Zakres wykonania usługi pogrzebowej bez kremacji zwłok obejmuje: a) Załatwienie w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności związanych ze zgonem i pogrzebem w urzędach, parafiach i zarządach cmentarzy (w tym uzyskanie karty i aktu zgonu). b) Odbiór i transport zwłok z miejsca wskazanego przez Zamawiającego do chłodni wyłącznie na terenie miasta Zabrza, c) Przechowywanie zwłok w chłodni (w razie konieczności), d) Zakup i transport trumny sosnowej o odpowiedniej wielkości oraz wieńca lub palmy, e) Przygotowanie zwłok w tym mycie i ubranie w powierzoną odzież oraz ułożenie w trumnie. W przypadkach osób zmarłych na choroby zakaźne, szczątków ludzkich itp. – przeprowadzenie procedury zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi, f) transport zwłok z chłodni do miejsca pochówku na cmentarz (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U. z dnia 27 grudnia 2007 r. Nr 249,poz.1866 z późn.zm.), g) pochowanie zwłok – rezerwacja miejsca na cmentarzu, czynność złożenia trumny w grobie, grobie rodzinnym, katakumbie oraz uregulowanie za powyższe opłat w parafiach i administracjach cmentarnych według obowiązujących tam cenników, obsługa pogrzebu z żałobnikami, (opłacone należności refundować będzie Zamawiający po przedstawieniu rachunku). Zamawiający nie pokryje kosztów rozbioru grobu rodzinnego i katakumb. h) zakup i ustawienie tabliczki nagrobkowej, i) zakup i ustawienie krzyża (lub innego symbolu religijnego zależnego od wyznania), j) wykonanie obramowania grobu z drewna impregnowanego, k) wykonanie klepsydry w ilości 3 szt. l) Zamawiający nie pokrywa kosztów chłodni i przewozu zwłok w przypadkach, w których zwłoki zostały zabrane przez inny zakład pogrzebowy, a obowiązek sprawienia pogrzebu należy do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu ł) Zamawiający nie pokrywa żadnych kosztów związanych z pogrzebem w przypadkach, gdy po wydaniu zlecenia na przewiezienie zwłok/zlecenia pogrzebu zgłosi się rodzina, która sprawi pogrzeb we własnym zakresie i na własny koszt. 2. Zakres wykonania usługi z kremacją zwłok obejmuje: a) załatwienie w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności związanych ze zgonem i pogrzebem w urzędach , parafiach i zarządach cmentarzy (w tym uzyskanie karty i aktu zgonu). b) odbiór i transport zwłok z miejsca wskazanego przez Zamawiającego do chłodni, c) przechowywanie zwłok w chłodni ( w razie konieczności ), d) zakup i transport najtańszej trumny kremacyjnej, urny oraz wieńca lub palmy, e) przygotowanie zwłok, w tym mycie i ubranie w powierzoną odzież. W przypadkach osób zmarłych na choroby zakaźne, szczątków ludzkich itp. – przeprowadzenie procedury zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. f) Koszt kremacji zwłok, g) Transport zwłok do miejsca pochówku na cmentarz (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U. z dnia 27 grudnia 2007 r. Nr 249, poz.1866 z późn.zm.), h) Pochowanie zwłok – rezerwacja miejsca na cmentarzu, czynność złożenia urny w grobie, grobie rodzinnym, katakumbie oraz uregulowanie za powyższe opłat w parafiach i administracjach cmentarnych według obowiązujących tam cenników, obsługa pogrzebu z żałobnikami. (Opłacone należności refundować będzie Zamawiający po przedstawieniu rachunku), i) Zakup i ustawienie tabliczki nagrobkowej, j) Zakup i ustawienie krzyża (lub innego symbolu religijnego zależnego od wyznania), k) Wykonanie obramowania grobu z drewna impregnowanego, l) Wykonanie klepsydry w ilości 3 szt. l) Zamawiający nie pokrywa kosztów chłodni i przewozu zwłok w przypadkach, w których zwłoki zostały zabrane przez inny zakład pogrzebowy, a obowiązek sprawienia pogrzebu należy do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu m) Zamawiający nie pokrywa żadnych kosztów związanych z pogrzebem w przypadkach, gdy po wydaniu zlecenia na przewiezienie zwłok/zlecenia pogrzebu zgłosi się rodzina, która sprawi pogrzeb we własnym zakresie i na własny koszt. n) W szczególnych przypadkach, z uwagi na rozkład ciała zmarłego, zagrożenie epidemiologiczne lub inne przeszkody techniczne Zamawiający dopuszcza wydania zlecenia na kremację ciała oraz odstąpienie od ubrania osoby zmarłej. Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający nie jest w stanie określić szczegółowo ilości minimalnej pogrzebów. o) Dopuszcza się dochowanie urny do istniejącego grobu rodzinnego na terenie miasta Zabrze. Zamawiający pokryje koszty dopłaty za miejsce do złożenia urny do pełnych 20 lat. Zamawiający nie pokryje kosztów rozbioru grobowca rodzinnego. 3. Sprawienie pogrzebu winno odbywać się z poszanowaniem godności osób zmarłych i ich rodzin, zgodnie z przyjętymi w tym zakresie normami i zwyczajami oraz zgodnie z przepisami określonymi w Ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych(Dz.U z 2017 r., poz. 1669 z pozn.zm) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy. 4. W zakresie usługi powinno znaleźć się zapewnienie częściowej posługi liturgicznej i usypanie mogiły. 5. Zamawiający pokryje uiszczone przez wykonawcę opłaty w parafiach i administracjach cmentarnych według obowiązujących tam cenników (w tym opłata za miejsce na cmentarzu na 20 lat, wykopanie oraz zakopanie grobu). Zamawiający nie pokryje kosztu wynajmu kaplicy. Refundacja nastąpi po przedstawieniu kserokopii rachunku lub faktury VAT potwierdzających dokonanie tych opłat. 6. W razie potrzeby Zamawiający przewiduje wymianę tabliczek NN w ilości maksymalnej do 10 szt. O potrzebie dokonania w/w wymiany Zamawiający poinformuje Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania wskazanej usługi w razie wystąpienia takiej potrzeby. Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający nie jest w stanie określić szczegółowo minimalnej ilości wymiany tabliczek. 7. W razie potrzeby Zamawiający przewiduje zakup butów, skarpet i bielizny osobistej dla osoby zmarłej w ilości maksymalnej do 50 szt. O potrzebie dokonania w/w zakupu Zamawiający poinformuje Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania wskazanej usługi w razie wystąpienia takiej potrzeby. Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający nie jest w stanie określić szczegółowo minimalnej ilości zakupu w/w ubrań. 8. Ceny usług podane w ofercie pozostaną niezmiennie przez okres trwania umowy. 9. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo kontroli jakości wykonywanych usług w każdym czasie. 10. Realizacja usługi nastąpi najpóźniej w terminie 3 dni od daty zlecenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, takich jak: konieczność nawiązania kontaktu z rodziną, przyjazdu rodziny z odległych regionów, za zgodą lub na prośbę Zamawiającego termin może ulec wydłużeniu. Zlecenie dokonania pochówku będzie przekazywane Wykonawcy pisemnie. W wyjątkowych przypadkach zlecenie będzie przekazane telefonicznie wymaga to jednak pisemnego potwierdzenia, dokonanego w ciągu trzech dni od zgłoszenia telefonicznego. 11. Zamawiający będzie miał każdorazową możliwość wyboru miejsca pochówku osób o nieznanym nazwisku tzw. NN 12. Zamawiający zastrzega, iż do oferty należy dołączyć zdjęcie trumny sosnowej oraz trumny kremacyjnej, które wykonawca zamierza wykorzystywać przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Dołączone zdjęcia będą podstawą do egzekwowania wykonywania pochówku w trumnie/urnie zaproponowanej w ofercie, a w przypadku jej braku w trumnie/urnie o jakości nie gorszej lub lepszej. 13. Termin płatności faktur będzie zgodny z terminem wskazanym przez wykonawcę w ofercie z zastrzeżeniem, że termin płatności nie może być krótszy niż 14 dni od dnia ich otrzymania przez Zamawiającego. W przypadku różnic pomiędzy fakturą a zleceniem lub różnicy w cenach upływ w/w terminu ulega zawieszeniu do momentu wyjaśnienia różnic. 14. W szczególnych przypadkach, za zgodą Zamawiającego, pogrzeb może odbyć się na innym cmentarzu na terenie miasta Zabrze, gdzie rodzina posiada grób rodzinny, pod warunkiem pokrycia przez nią różnicy pomiędzy faktycznym kosztem pogrzebu, a kosztem wynikającym z oferty Wykonawcy. 15. Informujemy, że tutejszy Ośrodek zobligowany Ustawą o pomocy społecznej do sprawienia pogrzebu osobom kwalifikującym się do takiej formy pomocy pokrywa koszt pochowania tych osób uwzględniając jedynie wyżej wymienione pozycje. 16. W przypadku konieczności pochowania osoby zmarłej zakażonej wykonawca realizuje usługę z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. W celu realizacji usługi dla osoby zmarłej zakażonej lub z podejrzeniem zakażenia wykonawca musi udokumentować Zamawiającemu wskazane informacje. Informacja musi znajdować się w karcie zgonu lub innym dokumencie, z którego jasno wynika o zakażeniu. W przypadku podejrzenia zakażenia osoby zmarłej Wykonawca musi pisemnie potwierdzić fakt podejrzenia. Dokumenty należy przedstawić w formie oryginału. Rezygnacja, z którejkolwiek czynności na zwłokach (mycie, ubieranie, itp.) będzie możliwa w przypadkach określonych w przepisach prawa tj. Ustawy, Rozporządzeniu, Decyzji itp. W takim przypadku Zamawiający zapłaci fakturę pomniejszoną o koszt niewykonanej usługi. 17. Zamawiający używając terminu „zwłoki zakażone” rozumie takie zwłoki, u których stwierdzono chorobę szczególnie niebezpieczną i wysoce zakaźną, łatwo rozprzestrzeniającą się, o wysokiej śmiertelności, powodującą szczególne zagrożenie dla zdrowia publicznego i wymagająca specjalnych metod zapobiegania i zwalczania, podejmowania działań przeciwepidemicznych i zapobiegawczych w celu unieszkodliwienia źródeł zakażenia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 98370000-7
Dodatkowe kody CPV: 98371000-4, 98371100-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. |
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |